FAQ

Sprawdź odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Jakie są koszty usług Kancelarii?

Wysokość wynagrodzenia jest ustalana z Klientem na etapie rozpoczynania współpracy i zależy od kilku czynników, m.in. stopnia trudności i złożoności sprawy, miejsca i terminu świadczenia usługi, a także koniecznego nakładu pracy. Możliwe jest rozłożenie płatności wynagrodzenia na raty.

 

Koszt jednorazowej porady prawnej oscyluje w granicach 170 – 250 zł brutto.

Czas porady / konsultacji obejmuje 1 godzinę (60 min).

Jakie są stosowane przez Kancelarię formy wynagrodzenia?

Co do zasady możemy zaproponować następujące formy wynagrodzenia.

 

Klienci indywidualni (sprawy osobiste):

  • rozliczenie godzinowe,
  • rozliczenie ryczałtowe za prowadzenie konkretnej sprawy.

Klienci biznesowi (sprawy związane z prowadzoną działalnością gospodarczą):

  • umowa o stałą obsługę prawną z rozliczeniem godzinowym,
  • umowa o stałą obsługę prawną z rozliczeniem ryczałtowym obejmującym ustaloną liczbę godzin obsługi prawnej w miesiącu (po przekroczeniu ustalonej liczby godzin stosujemy rozliczenie godzinowe),
  • w przypadku zlecenia prowadzenia konkretnej sprawy: rozliczenie godzinowe lub ryczałtowe.

 

Jesteśmy otwarci na rozmowy odnośnie innych niż wyżej przedstawione form wynagrodzenia, o ile będzie to zgodne z obowiązującymi przepisami i zasadami etyki radcy prawnego.

Gdzie Kancelaria świadczy swoje usługi?

W przypadku Klientów indywidualnych zapraszamy do siedziby Kancelarii znajdującej się przy ul. 3 Maja 47/9 w Poznaniu (niedaleko Placu Wolności).

 

W przypadku Klientów biznesowych świadczymy usługi zarówno w siedzibie Kancelarii, jak i w siedzibie lub oddziale Klienta. Możemy zaoferować stałe dyżury u Klienta, w ramach których konsultujemy na bieżąco zagadnienia i wątpliwości prawne.

 

W przypadku spraw sądowych świadczymy usługi na terenie całego kraju.

W jaki sposób można się z kancelarią kontaktować?

Zdajemy sobie sprawę, że każdy Klient wybiera dogodną dla siebie formę kontaktu. Dostosowujemy się w tym zakresie do potrzeb Klienta i oferujemy możliwość:

  • spotkania osobistego,
  • rozmowy telefonicznej,
  • kontaktu za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail,
  • kontaktu za pośrednictwem Skype’a.
Czy można otrzymać poradę prawną za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail?

Tak, oferujemy taką możliwość. Każda taka porada jest udzielana po uzgodnieniu warunków współpracy, w tym kosztów porady.

Jak się umówić na spotkanie?

Zapraszamy do kontaktu telefonicznego oraz za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail:
Klient indywidualny – radca prawny Michał Muchowicz, tel.: 793 667 775, e-mail: m.muchowicz@ksiazkiewicz-muchowicz.pl
Klient biznesowy – radca prawny Agnieszka Książkiewicz, tel. 665 801 818, e-mail: a.ksiazkiewicz@ksiazkiewicz-muchowicz.pl

Można skorzystać również z formularza kontaktowego dostępnego na stronie: www.ksiazkiewicz-muchowicz.pl/kontakt

Jakie dokumenty przygotować na spotkanie?

Najlepiej przynieść ze sobą wszystkie dokumenty związane ze sprawą (nawet, gdy mamy ich bardzo dużo). Na spotkaniu ocenimy, czy przydadzą się one w trakcie dalszej analizy bądź poprosimy o dodatkowe wyjaśnienia lub dokumenty. Czasami z pozoru nieważny dokument będzie miał istotne znaczenie dla sprawy.

Czy kancelaria świadczy usługi w innych językach?

Świadczymy usługi przede wszystkim w języku polskim. Posługujemy się także językiem angielskim i językiem niemieckim, w razie potrzeby korzystając z usług tłumaczy lub native speakerów.

Z kim współracujemy?

Na co dzień współpracujemy z notariuszami, komornikami, tłumaczami, rzeczoznawcami, doradcami podatkowymi oraz detektywami.

Czy radca prawny może występować przed sądem?

Oczywiście, radca prawny może reprezentować klienta przed sądami, organami ścigania, organami państwowymi, samorządowymi i innymi instytucjami.

Radca prawny może działać jako pełnomocnik lub obrońca.

Jeżeli nie znalazłeś odpowiedzi na nurtujące Ciebie pytania – skontaktuj się z nami.